סה"כ צפיות בדף

יום רביעי, 12 באוקטובר 2011

האושפיזין - 2004 - Ushpezin

האושפיזין - 2004 - Ushpezin
**סרט ישראלי - לפי בקשה מיוחדת של דודו דהן**
משה ומלי הם זוג חוזרים בתשובה המתגורר באחת השכונות החרדיות של ירושלים. החיים של הזוג לא קלים: משה לא תמיד מצטיין ובקושי מצליח להביא פרנסה הביתה. גם צאצאים הם לא מצליחים להביא לעולם. ערב סוכות, אין כסף, אין אוכל, אפילו לקנות את ארבעת המינים הם לא יכולים. אבל מי אמר שניסים לא מתרחשים? הם זוכים בסכום יפה של כסף בגמילות חסדים, מתפנה סוכה, ואפילו האתרוג היפה ביותר בעיר נקנה על ידם. בערב החג מופיעים בפתח הסוכה יוסף ואליהו, השייכים לעברו האפל והמפוקפק של משה. האם משה ומלי יצליחו לקיים את מצוות ה"אושפיזין"? האם התנהגותם של השניים שאינם בקיאים במנהגי המקום ישבשו את שרשרת הניסים?
בהשתתפות שחקנים שכמעט כולם חרדים ובסיוע היתרים של גדולי הרבנים, התסריטאי והכוכב של הסרט, שולי רנד והבמאי גידי דר מביאים לנו הצצה שאינני זוכר כמותה לתוך ליבה של החברה החרדית בירושלים. התסריטאי נוגע בחוכמה בעולמם הספרותי של ש"י עגנון ושלום עליכם ויוצר מעשייה יהודית כשרה למהדרין על מבחן האמונה, בישראל העכשווית.

החששות שהיו לי בקשר לצפייה בסרט, שמדובר בעוד ניסיון להחזיר בתשובה קהל חילוני, התבדו במהירות. מדובר בסרט קולנוע עלילתי מרגש וסוחף שבינו לבין החזרה בתשובה אין שום קשר. הבמאי (החילוני יש להגיד) גידי דר בעל ראייה קולנועית מסוגננת, מביים את הסרט כאילו היה מדובר בקליפ קצבי. הוא סוחף אותנו לתוך עולמם של הזוג. סצינה רודפת סצינה בקצב מסחרר כמו חרדי שנכנס לאקסטזה בזמן תפילה. המשחק המעולה, והפולקלור החרדי שפחות מוכר לקהל הצופים החילוני, מחפים על עלילה דלה במקצת שהיתה יכולה להתפתח עוד קצת.

עכשיו נותר לקוות שלא מדובר בפרויקט האחרון של שולי רנד וגידי דר. השניים כבר שיתפו פעולה בעבר בסרט "אדי קינג" ויש תחושה אחרי הצפייה בסרטם החדש שלשניים יש עוד סיפורים לספר, כמו הסיפור הצנוע והיפה של "האושפיזין". בינתיים מדובר באחד הסרטים הישראלים המפתיעים ביותר שנראו על מסך הקולנוע בשנים האחרונות
ז'אנר: דרמה
זמן הקרנה: 90 דקות
שנת יציאה: 2004
מדינה: ישראל
שפה: אנגלית
בימוי:גידי דר
הפקה:גידי דר , רפי בוקאי
תסריט:שולי רנד
שחקנים: שולי רנד , מיכל בת שבע רנד ,שאול מזרחי ,אילן גנני , אברהם אבוטבול

לינק הורדה:
http://www.megaupload.com/?d=PAKUD8S9

תגובה 1:

דודו דהן ושמעון דהן אמר/ה...

אורייייי תודה רבהההה עשית לאבא שלי את החג שיהיה לך חג שמח אוהב אותך...